OLDKONKURRENCEN

HOMER

Klassikerforeningen udskriver i samarbejde med Klassikerfonden en konkurrence blandt alle elever, som har oldtidskundskab i skoleåret 2010/2011. Der er to kategorier:

• Essay. Skriv et essay om Homer. Du kan tage udgangspunkt i et konkret tekststykke af Homer eller skrive generelt om Homers værk og dets betydning for den senere europæiske kultur.
    Denne opgave skal besvares individuelt og skal fylde 4-6 sider.
  • Multimedieproduktion. Produktionen skal ved hjælp af film eller animation af 3-6 minutters varighed illustrere en eller flere scener fra et af Homers værker. Denne opgave kan besvares i grupper af op til 4 personer. Det er en forudsætning for deltagelse, at konkurrencedeltagerne selv har rettighederne til alt materiale, som bruges i produktionen.

PRÆMIER

Der er en samlet præmiesum på 5000 kr.

Alle præmietageres værker vil blive offentliggjort på foreningens hjemmeside
www. klassikerforeningen.dk.

DELTAGELSE

Essays sendes på mail som vedhæftet fil til adressen oldkonkurrence@klassikerforeningen.dk.  Filnavnet skal være identisk med deltagerens navn.

Multimedieproduktioner indsendes på DVD til Tove Niclasen, Vordingborg Gymnasium, Chr. Richardtsvej 45, 4760 Vordingborg.

Frist for indsendelse er 1. marts 2011. Vinderne får direkte besked og navnene offentliggøres på hjemmesiden 1. april 2011.